زابلي در آستانه هفته گراميداشت مقام معلم در مصاحبه مطبوعاتي با حضور اهالي قلم در خانه مطبوعات يزد ضمن گراميداشت سالروز شكست آمريكا در صحراي طبس،‌ تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و هفته و بزرگداشت روز معلم اظهار داشت: آموزش و پرورش استان يزد از لحاظ فرهنگي در سطح بالايي قرار دارد.

وي  به اعتصابات معلمين مدارس كشور و به خصوص استان اشاره كرد و افزود: خوشبختانه آمار استاني اعتصابات معلمين بسيار محدود بوده است و از معلمين خواست خواسته‌هايشان را به صورت قانوني و منطقي مطرح نمايند و از تلف كردن وقت دانش آموزان خودداري كنند.

رييس سازمان آموزش و پرورش استان يزد به حذف ظرفيت جهت ارتقاء شغلي معلمين اشاره كرد و افزود: از جمله فعاليت‌هاي وزارت آموزش و پرورش براي معلمين حذف ظرفيت‌ جهت ارتقاء مي‌باشد كه در اين صورت معلمين داراي شرايط مي‌توانند جهت ارتقاء شغلي خود اقدام نمايند.

زابلي در ادامه به تبديل كيلينيك درماني فرهنگيان يزد به بيمارستان اشاره كرد و افزود: از مجموع 600 درمانگاه در سطح كشور 4 درمانگاه مجوز تبديل شدن به بيمارستان را كسب نموده‌اند كه كلينيك درماني فرهنگيان يزد نيز از جمله آنهاست.

وي خاطرنشان كرد: طي سال گذشته 150 ميليون تومان در زمينه درماني به فرهنگيان تخفيف داده شده است و درصدد ايجاد دومين مركز MRI در كلينيك درماني فرهنگيان يزد هستيم كه نياز به مجوز وزارت بهداشت دارد.

زابلي در خصوص رسيدگي به وضعيت معيشتي فرهنگيان بيان داشت: در خصوص امور معيشتي و رفاهي دستور دقيقي به سازمان ابلاغ نشده است و اطلاعات ما نيز محدود به صحبت‌هاي وزير آموزش و پرورش در رسانه‌ها است كه از پرداخت بن 50 هزار توماني به فرهنگيان و اضافه حقوق به افرادي كه دريافتي كمتر از 200 هزار تومان دارند به اندازه 80 هزار تومان خبر مي‌دهد.

وي با اشاره به اينكه مصوبات وزارت آموزش و پرورش هنوز كاملا ابلاغ نشده است، بيان داشت: مسئوليت سبد كالايي كه در اختيار فرهنگيان قرار مي‌گيرد هم از بعد توزيع آن و هم نگهداري مواد فاسد شدني زياد است و در اينكه كيفيت جنس پايين است بحثي نيست اما تا كنون 600 ميليون تومان تنها هزينه توزيع سبد كالا شده است.

مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد نيز دراين جلسه با اشاره به هفته گراميداشت مقام معلم اذعان داشت: انقلاب ما ريشه در مدارس، دانشگاه ‌ها و حوزه‌هاي علميه دارد.

حجت الاسلام و المسلمين احمد عجمين با اشاره به مقام شهيد مطهري عنوان كرد: شهادت استا مطهري عمق كينه استكبار را از مدرسه نشان مي‌دهد و با توجه به اين نكته اگر بخواهيم انقلاب مستمر، مستحكم و پايدار بماند بايستي اين علت محدثه را به علت مبقيه تبديل كنيم.

وي افزود: خوشبختانه بحث امور تربيتي دوباره زنده شده است اما صرف شعار كافي نيست و بايد به مرحله عمل در آيد و بحث آموزش نيز خوشبختانه مورد توجه مسئولين است.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد در پايان خاطرنشان كرد: مطبوعات نيز محل پرورش اذهان و افكار عمومي جهت پذيرفتن پيام‌هاي جامعه است.

در پايان جلسه نيز معاون پشتيباني آموزش و پرورش استان يزد از استخدام 25 نيرو در رشته‌هاي فني و 12 نفر در رشته‌هاي علوم تربيتي در سال جاري در اين سازمان خبر داد و افزود: در سال گذشته دو نوبت گزينش يكي گروه 120 نفر در رشته‌هاي مختلف و ديگري 83 نفر از مربيان آمادگي با سابقه 10 سال همكاري به صورت قراردادي بود كه به استخدام سازمان‌ آموزش و پرورش درآمدند.

محمدكاظم رحيمي در ادامه اذعان داشت: در بعد امكانات رفاهي نيز وام شهيد صدوقي به 2 هزار و 377 نفر با اعتباري نزديك به 5 ميليارد تومان در اختيار فرهنگيان استان قرار گرفت.

وي به همكاري با بانك ملي ايران در خصوص ارائه تسهيلات بانكي اعم از خريد خودرو، كالا، مسكن و وام قرض‌الحسنه اشاره كرد و افزود: اعتبار اين نوع وام‌ها نيز تا مبلغ 3 ميليارد تومان بود و از سوي بانك ملي نيز قول مساعد جهت افزايش اين ميزان اعتبار اخذ شده است.

معاون پشتيباني سازمان آموزش و پرورش استان يزد در پايان به تجليل از 2 هزار و 600 نفر از فرزندان فرهنگي ممتاز اشاره كرد و اعلام داشت: از فرزندان ايتام فرهنگيان نيز تجليل به عمل آمده است.

يزد فردا -- ايسنا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا